Bläää

Hejsan alla nördar!

Jag har haft världens sämsta och sunigaste dag. Börjar med att jag offrar min sovmorgon för att städa rummet och göra läxan.  So far allting good. (Jag börjar bli som Kishti Tomita, blandar eng och sv). Jag har gått om tid, om en halv timme så ska jag cykla iväg på mammas cykel, med ett villkor, att jag ställer den bakom det röda huset, förra gången jag ställde den där framme blev den vandad. Helt plötsligt är klockan tio över och jag ska gå. Eller vänta, den är 12 min över. Och jag måste mata Nino, ser att hans mat är slut. Kutar ut, slänger i lite hö och morötter, springer till garaget, tar fram cykeln, försöker klura ut vilken j**vla nyckel det är av dom fyra jag har att välja mellan, slänger upp väskan på styret och trampar iväg. Kollar på klockan, 16 över, tänker, då har jag gott om tid. Trampar lungt och sakta iväg, över bommarna. Framör Jugges står en polisbil. Poliserna pratar med en kille på cykel som se ut att vara runt 12. De lämnar en lapp till honom. Han har ingen hjälm, det har inte jag heller. Tänker, är det inte lag på det. Jo det är det, säger mitt samvete. Okej, men dom måste se mig cykla utan hjälm. Hoppar av cykeln och leder den fint och sakta, kommer till Sthlm City saken, bommarne börjar plinga, tåget rullar in. Springer fram till Jugges ställer cykeln framför bilen och ska försöka låsa cykelhelvetet. De går sämst. Det är en jävla spak om sitter där och jag fattar ingenting. Drar och sliter och tåget ropar någonting. Tror att det har blivit låst och tar tag i väskan. Cykeln välter. Jag reser den snabbt och kutar upp. Poliserna ropar : Lugn, du hinner, du hinner! Jag slår mig ner på sätet. Jag darrar. Mina knän skakar så att dom stötter imot varandra. Gräver i fickan och får fram nyckelknippan, det saknas en nyckel. Neeeej! Tåget åker och jag intalar mig sjäv att jag kommer att hitta den förbannade nyckeln som inte sitter kvar på min fula nyckelknippa.

En lektion, hemkunskap. Det går bra och sen åker jag till Neglinge och tur som är finns cykeln kvar med nyckeln i och jag åker till Näcken för att spela Volleyboll med klassen. Det går sämst. Jag skjuter ut bollen i vattnet, sumpar alla mina servar och förlorar den avgörande bollen som gör att mitt lag förlorar. Cyklar hem med humöret på topp för att skicka en bild till Alina. Hittar inte den bilden och min hotmail cpar sig. Ska fortsätta på min SO arbete. Jag hade bara en fråga kvar. Arbetet har inte sparats. Två timmar igår har försunnit. Usch usch usch Plus att Elin har glömt min So bok så bye bye läxa tills imorron. Ska spela fotboll i kväll. Kommer säkert att förlora. 

A.

Kommentarer
Postat av: lovisa

vilken underbar dag!

2007-09-06 @ 23:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0